Opći uvjeti poslovanja

Uvjeti prodaje i isporuke tvrtke Novotech d.o.o., Hrvatska

1. Općenito

1.1. Ovi uvjeti odnose se na sve isporuke i usluge Novotech-a vezane za nabavu i najam. Opći uvjeti tiskani na obrascima za narudžbu, na dostavnicama itd. kupaca Novotech-a, npr. uvjeti kupnje, ne uzimaju se u obzir te time nisu sastavni dio narudžbe, čak i ako ih Novotech nije izričito osporio. Posebni dogovori su valjani ako ih Novotech potvrdi pisanim putem ili ugovorom.

2. Narudžbe
2.1. Naše ponude kao takve nisu obvezujuće te se moraju posebno potvrditi narudžbenicom.
2.2. Zbog okolnosti, koje bi mogle nastati nakon sklapanja narudžbe te bi negativno utjecale na kreditnu sposobnost kupca, Novotech ima pravo zahtijevati plaćanje unaprijed ili narudžbu otkazati u slučaju neplaćanja.

2.3. Podaci u tehničkoj dokumentaciji uzimaju se u obzir, ako se u potvrđenoj narudžbi izričito poziva na takve podatke. Za podatke koje je Novotech pripremio, Novotech zadržava pravo vlasništva.

3. Cijene
3.1. Sve cijene Novotech-a vrijede do skladišta u sjedištu društva odnosno do kupca. Isto tako posebno se plaćaju troškovi nastali puštanjem u rad, koje je obavio serviser Novotech-a, postavljanje strojeva i osposobljavanje upravljača, osim ako u narudžbi odnosno ponudi nije dogovoreno drugačije. Ambalažu Novotech ne prima natrag.

4. Uvijeti plaćanja
4.1. Isporuke robe dospijevaju na plaćanje u cijelosti u skladu s ponudom odnosno potvrđenom narudžbom. Računi za isporuku, najam i montažu dospijevaju na plaćanje u skladu s ponudom odnosno narudžbom. Uplatama se osim izravne doznake na poslovni račun Novotech-a smatraju također ostali mogući oblici plaćanja obveza (npr.: kompenzacija, asignacija, cesija i sl.), uz prethodno potvrđivanje Novotech-a. U slučaju kašnjenja u plaćanju mogu se obračunati zakonske zatezne kamate. Sve troškove opomena i izvan sudske troškove snosi onaj tko kasni s plaćanjem. Prijeboj s protupotraživanjem je isključen, izuzev ako nije priznat i izdano ispostavljeno odobrenje od Novotech-a ili je drugačije dogovoreno u pisanoj formi ili regulirano ugovorom.
4.2. U slučaju kašnjenja u plaćanju Novotech ima pravo zahtijevati neposredno plaćanje i predmetne isporuke kao i drugih neplaćenih pravnih poslova, a prije svega zadržati otvorene isporuke i izvršiti isporuke samo pouzećem.
4.3. Uplatama kupca – neovisno o svrsi plaćanja – prvo će se podmirivati i knjižiti dodatne naknade i nakon toga najstarije obveze kupca..

5. Pridržaj prava vlasništva
5.1. Novotech pridržava pravo vlasništva nad svom isporučenom robom do plaćanja cjelokupnog dugovanog iznosa iz poslovnog odnosa od strane kupca, uključujući sve kamate i troškove. Ugrađeni dijelovi u tom slučaju ne mogu se smatrati sastavnim dijelom opreme odnosno pripatkom iste.
5.2. Obveza kupca je pažljivo rukovati robom u vrijeme trajanja pridržaja prava vlasništva. Troškovi redovnih i izvanrednih naknada za održavanje i servisnih dijelova snosi kupac, koji je također odgovoran za savjesno izvođenje takvih radova.
5.3. Kupac je dužan odmah pisanim putem obavijestiti Novotech o svim intervencijama treće osobe na robi, posebno u slučaju ovršnih mjera kao i možebitnih oštećenja odnosno uništenja robe. Kupac je dužan odmah obavijestiti Novotech o promjeni vlasnika robe i o promjeni vlastite adrese. Kupac je odgovoran za sva oštećenja i troškove koji su posljedica nepridržavanja obveza i mjera za zaštitu od intervencije treće osobe.
5.4 . Ako se kupac ne pridržava odredbi narudžbe, Novotech zadržava pravo, posebno u slučaju kašnjenja u plaćanju, odustati od narudžbe i zahtijevati povrat robe. To vrijedi također u slučaju kršenja stavka 2. ovih uvjeta (ove točke).
5.5. Kupac ima pravo u odgovarajućem postupku, ustupanjem , uputiti Novotech da robu isporuči trećoj osobi umjesto kupcu. Kupac se odriče svih možebitnih zahtjeva u visini iznosa računa, koji bi mogli nastati dostavljanjem robe trećoj osobi te se obvezuje isto na odgovarajući način označiti u svojim računovodstvenim dokumentima ili računima. Novotech će takvo ustupanje prihvatiti. Novotech zadržava pravo na prisilnu naplatu od kupca neplaćenog iznosa ukoliko kupac ne ispuni svoje obveze plaćanja i kasni s plaćanjem.

6. Otprema i preuzimanje
6.1. Troškove i rizik otpreme preuzima kupac, ako je u svom aranžmanu dogovorio prijevoz. Opasnost slučajnog uništenja prenosi se na špeditera, voditelja utovara ili drugu osobu zaduženu za otpremu robe. U pravilu je izbor načina otpreme pravo Novotech-a. Kupac je izričito suglasan s izborom Novotech-a.

7. Rok isporuke
7.1. Cilj Novotech-a je osigurati pravovremenu isporuku. Rokovi isporuke teku od izdavanja narudžbe, ali nikako ne prije specifikacije isporuke, ako ista nije određena samim potvrđivanjem narudžbe. Isto tako, neostvarivanje određenih rokova ne daje naručitelju pravo odustajanja od narudžbe odmah. U svim slučajevima kašnjenja u isporuci Novotech je ovlašten pisanim putem produljiti rok za najviše 3 mjeseca, a kada se radi o određenom roku, za 1 mjesec, a kupac je obvezan prihvatiti takvo produljenje rokova uz davanje upozorenja Novotech-u da će, u slučaju nepoštivanja produljenih rokova, odustati od narudžbe.
Vezano uz određivanja produljenja roka, isključeni su odštetni zahtjevi od strane kupca, ako Novotech obvezu ispuni u naknadno određenom roku.

7.2. Dogovorene isporuke moraju se preuzeti najkasnije u roku jedne godine od dana primitka narudžbe
7.3. U slučaju nepredviđenih smetnji u isporuci, kao što su na primjer štrajkovi, obustava proizvodnje, kašnjenje dobavljača Novotech-a te u slučaju više sile Novotech zadržava pravo produljiti određeni rok isporuke prema vlastitoj procjeni ili odustati od narudžbe (vidi također 2.1) .

8. Odgovornost, garancija i jamstvo
8.1. Reklamaciju se podnosi pisanim putem – dopis ili faks poruka – odmah nakon preuzimanja robe, a u slučaju prikrivenih nedostataka odmah nakon otkrivanja (subjektivni rok) odnosno najkasnije u roku 6 mjeseci nakon preuzimanja robe (objektivni rok), u protivnom predmetne reklamacije nisu valjane odnosno neće biti prihvaćene niti ih je Novotech dužan prihvatiti, a kupac gubi pravo s osnova nedostataka.
8.2. Jamstveni rok i rok zastare za određene zahtjeve naručitelja vrijede u slučaju opreme 12 mjeseci od prelaska odgovornosti, osim ako nije drugačije dogovoreno. U slučaju reklamacije, sukladno propisima, Novotech će nakon isključenja svih ostalih zahtjeva vezano za garanciju, odštetu i jamstva, prema vlastitoj prosudbi odlučiti:
a) robu s greškom ili sastavni dio popraviti odnosno promijeniti na lokaciji Novotech-a;
b) robu s greškom odnosno sastavni dio popraviti ili zamijeniti na lokaciji kupca, pri čemu je kupac dužan neispravnu robu ili sastavni dio nakon poziva Novotech-a vratiti o trošku Novotech-a odnosno omogućiti Novotech-u preuzimanje.
8.3. Kupac je dužan podnijeti dokaze o određenim nedostacima za zahtjevom, posebno za samu grešku, vrijeme otkrivanja i nastanka greške te pravovremenu reklamaciju.
8.4. Troškove puta i transporta kao i dodatne troškove vanjskih radova snosi kupac. To vrijedi posebno u slučaju produljenog jamstva koje Novotech prihvaća i za koje vrijede prethodno navedeni jamstveni uvjeti. Produljenje jamstvene odgovornosti ne nastupa zbog rješavanja reklamacije. Kako jamstveni zahtjevi tako i možebitni dogovoreni jamstveni zahtjev se gasi, ako nije osigurano redovno održavanje, kao što je opisano u uputama za uporabu, i to u sklopu ovlaštenog servisa Novotech.
8.5. Troškove otklanjanja greške od strane kupca, snosi kupac. Jamstvo Novotech-a se gasi u slučaju intervencije treće osobe i nepridržavanja predviđenih uvjeta rada i održavanja. Jamstvo koje se odnosi na radne vrijeme, gasi se nakon završetka radnog vremena.
8.6. Ako se radi o robi koju je Novotech izradio po narudžbi kupca odnosno prema konstrukcijskom planu kupca, Novotech ne jamči za ispravnost dostavljenih mu podataka, već samo za izradu, sukladno podacima koje mu je dostavio kupac. U tom slučaju kupac se u slučaju možebitnog kršenja prava industrijskog vlasništva mora odreći prava na naknadu štete ili tužbu.

8.7. U slučaju rabljenih strojeva Novotech ne daje nikakve garancije i jamstva, a niti u slučaju skrivenih grešaka.
8.8. Bilo koje jamstvo Novotech-a za blagi nemar, posebno naknada za neizravnu štetu, neostvarenu dobit i materijalnu štetu, neostvarenu uštedu, gubitak naknada, većih troškova rada, ispada proizvodnje i štete prema zahtjevu treće osobe u odnosu na kupca je isključeno osim ako nije dodatno definirano Ugovorom.

9. Storno narudžbe i povrat pošiljke
9.1. Storno narudžbe mora prihvatiti Novotech. Jednostrani povrat robe Novotech može smatrati stornom narudžbe ili istu ostaviti na raspolaganju za kupca. Narudžba se može stornirati najkasnije u roku 2 tjedna od preuzimanja robe. Novotech ostvaruje pravo na naplatu ugovorne kazne za storno narudžbe. Ista iznosi najmanje 20% od vrijednosti robe, odnosno minimalno 25,00 EUR.

10. Salvatorska klauzula
10.1. Ako određena odredba sporazuma postane u cijelosti ili djelomično nevaljana ili ako odredbe naknadno izgube valjanost, ostale odredbe će ostati netaknute.
10.2. Odredbu, koja je u cijelosti ili djelomično nevaljana, zamijeniti će odredba kojom u najvećoj mogućoj mjeri bude ostvaren smisao i svrha koju su ugovorne strank htjele postići odnosno ostale odredbe.

11. Valjana zakonska regulativa
Narudžbu robe i usluga regulira Zakon o obveznim odnosima Republike Hrvatske.

12. Mjesto ispunjenja
je Zagreb te se ugovara nadženost Trgovačkog suda u Zagrebu.

Uvjeti koji se odnose na servisne usluge Novotech-a

1. Općenito
Narudžba o pružanju servisnih usluga zaključuje se narudžbenicom u skladu s dostavljenom ponudom. Uvjeti koji odstupaju, u suprotnosti su ili su prošireni u odnosu na ove opće uvjete koje je prihvatio naručitelj, a i u slučaju da je o njima ispravno obavijestio Novotech, nisu sastavni dio narudžbe, osim ako ih Novotech nije odobrio pisanim putem.

2. Sklapanje narudžbe
Ponude Novotech-a nisu obvezujuće te se dodatno moraju potvrditi narudžbenicom naručitelja.
Zbog događaja, koji bi mogli nastati nakon prijema narudžbe te nepovoljno utjecati na kreditnu sposobnost naručitelja i time predstavljati novo nastale okolnosti, Novotech imao pravo zahtijevati plaćanje unaprijed ili odustati od narudžbe u slučaju neplaćanja ili drugog razloga.

3. Serviser
O izboru servisera odlučuje Novotech. Ako serviser za određene radove treba dodatnu pomoć ili druga pomagala, naručitelj je dužan osigurati dodatnu radnu snagu i navedena sredstva bez naknade. Serviser je nakon završenih radova i krajem svakog tjedna tijekom radova, naručitelju ili njegovom ovlašteniku dužan podnijeti dokaz o obavljenim radovima. Naručitelj ili njegov ovlaštenik svojim potpisom potvrđuje broj obavljenih radnih sati, koji tako postaje obvezujući temelj za obračun. Ako zbog bilo kojeg razloga potpis nije dio dokumenta, reklamacija će se priznati ako je istu naručitelj potvrdio odmah (najkasnije u roku tri radna dana) nakon odlaska servisera.

4. Razdoblje čekanja i puta
Razdoblje čekanja i puta, koji nastaju ili se pokažu potrebnima zbog prijevremenog opoziva servisera ili zbog prekida radova ili puta, a za koje Novotech nije odgovoran, obračunavaju se kao normalni radni sati odnosno put. Ako izabrani serviser nije sposoban obaviti predviđene radove, jer mu je za takve radove potreban posebni alat i dijelovi za zamjenu te o tome dobavljač nije bio obaviješten od strane naručitelja, nezadovoljavajući radovi kao posljedica neuspješnog puta, obračunavaju se kao uobičajeni poslovi Novotech-a. Isto vrijedi u slučaju drugih razloga za nemogućnost završavanja poslova (za koje Novotech nije odgovoran).

5. Obračun radova servisera
Obračunavaju se:
– Radni sati na pripremi, radovi, održavanje i put, troškovi prijevoza i noćenja, okretanja, dodaci za rad subotom i nedjeljom.
– Putni troškovi u pravilu se obračunavaju od sjedišta društva odnosno prema dogovoru od lokacije u Zagrebu. za nemogućnost završavanja poslova (za koje Novotech nije odgovoran).

6. Dijelovi za zamjenu
Dijelovi za zamjenu obračunavaju se prema vrijedećim cjenicima. Ambalaža se obračunava kao vlastiti trošak te je nepovratna. Osim ako količinu dijelova za zamjenu naručitelj nije izričito odredio, o zamjeni dijelova samostalno odlučuje Novotech odnosno njegov serviser. Novotech nije odgovoran za uklonjene dijelove, posebno nije odgovoran za odlaganje takvih dijelova. Okolnosti koje onemogućavaju isporuku dijelova za zamjenu i viša sila, službene mjere, smetnje u radu, kašnjenje u transportu i slično, također vezano za ugovorne stranke Novotech-a, u razdoblju trajanja smetnji ili posljedica, oslobađaju ga odgovornosti u svezi rokova isporuke. Zbog takvih događaja, Novotech ima pravo, bez ikakve odgovornosti za štetu, raskinuti ugovor.

7. Otprema i prijenos rizika
Za troškove i prijenos rizika otpreme svih proizvoda odgovoran je naručitelj. Opasnost od slučajnog uništavanja prenosi se na špeditera, voditelja utovara ili drugu osobu zaduženu za izvedbu otpreme. O izboru načina otpreme odlučuje Novotech. Naručitelj je suglasan s izborom.

8. Plaćanje
Računi za montažu i popravke (neto cijena i PDV) moraju se podmiriti u cijelosti i u valuti kao što je navedeno na računu. Dan plaćanja je dan dospijeća doznake Novotech-u. Plaćanjem se osim izravne doznake na poslovni račun Novotech-a smatraju također drugi mogući oblici podmirenja obveza (npr.: kompenzacija, asignacija, cesija i sl.), uz prethodno potvrđivanje Novotech-a. U slučaju kašnjenja u plaćanju mogu se obračunati zakonske zatezne kamate, ostvarivanje daljnjih obeštećenja nije isključeno.
Uplatama naručitelja – bez obzira na svrhu plaćanja – podmirivat će se i knjižiti prvo obračunati dodatni troškovi, a zatim najstarije obveze naručitelja.
Ako je naručitelj u kašnjenju s plaćanjem i nije omogućio naplatu mjenice/zadužnice do njenog dospijeća ili ako je obustavio plaćanja ili postoje činjenice koje zahtijevaju obustavu plaćanja, sve otvorene stavke dospijevaju odmah na naplatu. Novotech ima pravo prema vlastitoj prosudbi zahtijevati plaćanje unaprijed ili plaćanje jamčevine. Naručitelj zbog podnesenih zahtjeva po osnovu jamstva ili drugih zahtjeva bilo kojeg oblika, ima pravo zadržati plaćanje ili obračunati protupotraživanja.

9. Pridržaj prava vlasništva
Novotech pridržava pravo vlasništva za svaki isporučeni zamijenjeni dio do podmirenja svih potraživanja, uključujući kamate i ostale troškove.

10. Jamstvo na temelju popravaka
Novotech jamči, isključenjem svih ostalih zahtjeva, isključivo za ispravnu montažu ili popravak u okviru određene narudžbe. Novotech ima izričitu obvezu, isključenjem svih zahtjeva po osnovu jamstva, odštete i drugih prava na jamstvo, po vlastitom izboru riješiti zahtjev za jamstvom od strane naručitelja, popravkom ili zamjenom. Za štetu i gubitke na predmetima, koji su dani na popravak, Novotech jamči ako su isti nastali zbog nemara ili namjernog kršenja obveza od strane Novotech-a. Sva jamstva Novotech-a zbog blagog nemara, prvenstveno naknade neizravne štete, neostvarenih ušteda, gubitka kamata, većih vlastitih troškova, ispada u proizvodnji i štete zbog zahtjeva trećih osoba u odnosu na naručitelja, su isključeni. Za novo ugrađene dijelove, koje je dobavljač nabavio od poddobavljača, Novotech jamči ograničeno i isključivo za one zahtjeve po osnovu jamstva, za koje je odgovoran Novotech u odnosu na poddobavljača.
Popravak grešaka treba prijaviti odmah, a najkasnije u roku osam dana nakon otkrivanja (subjektivni rok) i najkasnije u roku 6 mjeseci nakon prodaje (objektivni rok) odnosno preuzimanja uz pisani opis koji mora potvrditi Novotech; u protivnom isključeno je ostvarivanje prava po osnovu zahtjeva za jamstvom, naknadom štete u svezi istog. Reklamacije zbog greške i kvalitete pošiljke ili nedostatka sadržaja u ambalaži se priznaju, ako su podnesene odmah nakon preuzimanja predmeta, u protivnom naručitelj u tom smislu gubi sva svoja prava u svezi zahtjeva.
Ako nije dogovoreno drugačije, pravo po osnovu jamstva se gasi, ako predmet za popravak Novotech-u nije dostavljen u roku jednog tjedna od otkrivanja greške.
Obveza po osnovu jamstva također se gasi u slučaju ako grešku ili predmetni dio u tom razdoblju naručitelj ili treća osoba promjeni odnosno popravi. Jamstveni rok i rok zastare za sve zahtjeve i u svezi popravaka je 6 mjeseci, osim za elektromotore, pretvornike i vijčane elemente, za koje iznosi 12 mjeseca samo ako su kupljeni od Novotech-a i ugrađeni od strane servisera Novotech-a.
Jamstvo vrijedi samo ako se u jamstvenom razdoblju predmetna oprema održava po specifikaciji proizvođača od ovlaštenog servisera Novotech-a. Obveza naručitelja je podnijeti dokaze u svezi svake pretpostavke iz zahtjeva, posebno vezano za grešku, vrijeme utvrđivanja odnosno otkrivanja greške te pravovremenu reklamaciju.
Odštetni zahtjevi u svezi savjetovanja i pregovora su isključeni.

11. Jurisdikcija, predmetna zakonska regulativa
Za sve možebitne sporove iz ugovornog odnosa nadležan je Trgovački sud u Zagrebu.
Narudžbu usluga i cjelokupni pravni posao uređuje Zakon o obveznim odnosima Republike Hrvatske.

01.01.2018.

Izbornik